środa, 9 marca 2016

Czy jesteś szczęśliwym człowiekiem?


Hej kochani ! Powoli już czuć wiosnę. Powoli wszystko budzi się do życia. Tak, tak wiem oklepane każdy o tym pisze.
Zapewne weszliście tu, aby odpowiedzieć sobie a pytanie które zawiera się w tytule, a jakże by inaczej. Wątpię raczej w to, ze przyciągnęła Was tutaj mało oryginalna nazwa bloga, albo szczególnie "inny i zaskakujący" design mojej strony, tak macie racje -to nie to.

Jednak skoro już tu jesteś to...
odpowiedz sobie na pytanie co znaczy być szczęśliwym?  Niby nie jest to trudne pytanie. Zakładam, że większość z Was zna odpowiedź i będą one łudząco przypominać tą: "Być szczęśliwym to znaleźć drugą połówkę, skończyć taką bądź inną szkołę, znaleźć dobrze płatną pracę do której się będzie przychodziło z przyjemnością, posiadać własne cztery kąty, wyjść za mąż/ożenić się , dorobić się gromadki dzieci i wyjechać na wakacje."
 Czyżby idealny schemat przeżycia całego życia?
Jakiś to cel jest, ale czy to naprawdę sprawia że jesteście każdego dnia szczęśliwsi ?


Przejdźmy do rzeczy.
Czy budzisz się rano i okropnie nie chce Ci się wyjść z łóżka i ogólnie nigdzie?
Jeśli tak to spróbuj dla odmiany powiedzieć sobie "to będzie dobry dzień, może się tyle przytrafić i szkoda czasu siedzieć w łóżku"

Czy idąc do szkoły/pracy mijasz codziennie ludzi i myślisz sobie "patrzy się jakby chciał/a zabić"?
Jeśli tak to uśmiechnij się do tej osoby, może tak jak ty dotychczas budziła się ze zrezygnowaniem  i z wielką niechęcią wychodziła z domu i niestety takie zachowanie jej zostało i mina w pakiecie również. Jeśli jesteś bardziej odważny/odważna powiedz krótkie "miłego dnia" a gwarantuje Ci że wprawisz ją w osłupienie ! ;)

Coś Ci się nie udało? Zwalasz na sytuację losową, materialną, okropną pogodę stres, zły ubiór, ktoś Cię nie doinformował albo spodziewałeś/łaś się czegoś innego?
Okropnie się tym przejmujesz, wyzywasz się od najgorszych, bezużytecznych, do dupy i stwierdzasz że to nie ma sensu?
Ja wiem, że to jest trudne ale spróbuj się tym wcale nie przejmować i podejdź do tego jeszcze raz, z uśmiechem, świat się nie zawalił a to nie jest coś czego się nie da zrobić po raz kolejny. To tak jak z grą próbuj dopóki nie przejdziesz. To także jak z przepisem, próbuj gotuj lub piecz dopóki sprawisz że smak będzie Tobie odpowiadał.


Co cechuje ludzi szczęśliwych?

1. Są pozytywnie nastawieni do ludzi i otoczenia.
2.Czerpią energię z każdej dobrej rzeczy.
3. Nie narzekają
4. Nie obwiniają innych o swoje niepowodzenia i koncentrują się wyłącznie na własnych błędach.
5. Nie rozpamiętują przyszłości, żyją tym co jest teraz. To najważniejsze !


Nie jesteś szczęśliwym człowiekiem, a chcesz nim być?

To proste ! Wystarczy urozmaicić sobie trochę czas. Zająć go tak, aby się nie nudzić, nie siedzieć bezczynnie pół dnia przed komputerem.

1. Poznaj nowych ludzi
Fajnie, że masz swoją paczkę, ogólnie fajnych znajomych, ale nic nie cieszy bardziej jak poznawanie się z drugą osobą "tak od nowa" Nikt ci nie każę zamykać się w jednym kręgu znajomych.

2.Daj sobie spokój, zapomnij.
Gniewasz się na kogoś ? Ktoś Ci kiedyś zalazł na skórę?  Obraziłaś/łeś się na kogoś o byle głupotę i dalej się nie odzywacie? Puść to w niepamięć i umówcie się na kawę czy pizzę. Po cholerę masz się obrażać ? Na co ci to?

3.Ej zluzuj, olej to !
Przejmujesz się negatywnymi komentarzami na swój temat ? Daj sobie spokój, nie warto. Ktoś ma względem Ciebie jakieś wredne wymagania ? Olej  i jego. Na co Ci taka osoba, która będzie Ciebie ustawiać pod siebie i będzie psioczyć jak się nie da Ciebie ustawić? Po co masz na siłę uszczęśliwiać jakąś niedowartościowaną marudę na siłę zamiast siebie?

4.Bądź egoistą !
Tak! Zgadza się ! Stawiaj swoje cele ponad wszystko nie wykorzystując przy tym innych i oczywiście nie wywyższając się. Zadbaj o siebie, bo jak nie Ty to kto o Ciebie zadba jak nie ty sam?

5.Doceniaj drobnostki.
Zamiast narzekać, doceń że udało Ci się wstać bez półgodzinnej walki z drzemką w telefonie, że udało Ci się zdążyć na autobus który przeważnie zawsze Ci "ucieka".
Ciesz się że nie spadł Ci telefon, nie zgubił się. Ciesz się że Ciebie nikt nie napadł, nie okradł.  Doceń że nie udało Ci się nie zapomnieć kanapek do szkoły, albo to że Twoje danie zrobiło furorę itp. itd.



Z mojej strony to wszystko na dzisiaj.
Ja szczęśliwym człowiekiem jestem i ciesze się z tego co mam i z tego jakie jest moje życie.
Aktualnie rozwijam się w kierunku zdjęć przed obiektywem, czego się nie spodziewałam, ale fajnie się złożyło bo to dla mnie nowość w sensie takim że to nie jest jedna sesja na rok tylko w ciągu miesiąca kilka( tak, tak 2, 3 to też już jest kilka)
Ponadto mam już prawie całą kwotę  na lustrzankę nad którą tak jęczałam rok i nie było skąd "wytrzasnąć" gotówki. Stanęłam na głowie żeby zmienić trochę nawyki żywieniowe i teraz stoje przed zadaniem aby szukać spodni w mniejszym rozmiarze co cieszy mnie niezmiernie bo to jest wręcz zajebiste zadanie !
Blog się rozwija, jest trochę pomysłów z nim związanych, tak że nie wiem za co się zabrać najpierw.
Trwa akcja "wakacje coraz bliżej"  a do 5 z przodu na wadzę coraz bliżej. Jak już kupię swoje cudeńko za miesiąc już (aaa!) to zapisuję się na siłownię :D
Wraz z pojawieniem się aparatu będzie więcej zdjęć mojego autorstwa, głównie portrety( bo mogę i lubię ), a także spotkania z grupą fotograficzną, czego nie mogę się już doczekać !.


Jak to jest u Was z tym szczęściem? Jakie macie sposoby na bycie szczęśliwymi ?

Aaaa właśnie...bo załączyła mi się skleroza a miałam zapytać o jedną mało ważna kwestię.
Co byście chcieli zobaczyć na blogu, prócz zdjęć oczywiście ? :)
Miłego wieczoru ! :)

5 komentarzy:

  1. Każdy ma plany i cele .Jednak wydaję mi się , że przez to jak jest w kraju , ludzie nie otwierają się na okazje jakie przed nimi stoją i przez to człowiek jest nieszczęśliwy. A na prawdę nie jest tak źle , dla swoich marzeń powinniśmy zrobić wszystko aby udało się je spełnić , i czuć się przez to szczęśliwym a nie ciągle narzekać i siedzieć na tyłku .
    Ja jak na razie czuję się szczęśliwą osobą .Robię to co kocham , prowadzenie bloga daje mi ogromną satysfakcje , czas spędzony z przyjaciółką dodaję mi kopa na kilka tygodni .Rozwijam się i chce być najlepszą wersją siebie , na tym ludzie powinni się skupić .Pozdrawiam !

    http://bittyfash.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jejku właśnie takich ludzi jak Ty brakuje żeby było ich więcej, powodzenia w spełnianiu marzeń i pozostaw swoje spojrzenie na świat takie jakie zostawiłaś mi w komentarzu ! :*

      Usuń
  2. Lubię ciemne kolory. Szczególnie czarny.
    Red is Bad

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak szczerze to wchodząc tutaj z ddob, nie spodziewałem się tak wartościowych słów : ) Moje wyrazy uszanowania.
    Prawda, szczęście to nie zrządzenie losu, to nasz wybór. To nauka naszego umysłu poprzez trenowanie pozytywnego myślenia : ) A jeśli dzieje się coś złego, no to cóż, doświadczamy. Jesteśmy istotami duchowymi, które doświadczają człowieczeństwa wiec się po prostu doświadczajmy i cieszmy tym darem. Możemy zrobić co tylmko chcemy przecież.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest mi niezmiernie miło za takie słowa. Dobrze jest słyszeć, ze mimo tego że to jest DDOB i jest tam wiele wiele blogów to zdecydowałeś się jednak tu zawitać :)
      Dziękuję za docenienie ! :)

      Usuń